יצירת קמפיינים ושילוב צילומים המעצימים את המסר

יצירת תוכן מורכב מאלמנטים  שונים. המתכון לעברת מסר נכון ועוצמתי הוא בבחירת המרכיבים ובאופן השילוב שלהם. די דומה לבישול. אין זה מספיק לכתוב מילים ולבחור תמונות יפות שקשורות לנושא. יש חשיבות עצומה לתשומת לב לפרטים הקטנים ולחשיבה מראש על התוצאה אליה רוצים להגיע – גם במילים וגם בתמונות.

בפוסט זה אתייחס להקשר הויזואלי ביצירת תוכן.

יש לכם מסר שרוצים להעביר, יש רעיון לקמפיין, יש תכנון קריאטיבי להעברת המסר הנכון. השקעתם המון זמן וכסף בתהליך. מה עכשיו? מאיפה בכלל לוקחים תוכן ויזואלי?

1. אפשר להזמין צלם – להפקה של התכנים הרצויים;

2. אפשר להשתמש בצילומים מאתרים שהם "בנקים" של תמונות

3. אי אפשר להשתמש בתמונות שמצאתם באינטרנט בחיפוש בגוגל, ראיתם בפייסבוק או באתרי אינטרנט אחרים. יש הרבה סיבות למה לא. בראש ובראשונה משום שמדובר בהפרת זכויות יוצרים ובעבירה על החוק.

הזמנת צלם

פתרון של הזמנת צלם דורש הפעלה של צוות מקצועי : הצלם ומי שמעביר לו את התכנים שיש לצלם ודואג לקבלת התוצאה הרצויה.

 יתרונות:

  • שליטה בכל הפרטים;
  • מקבלים תוצאה תפורה בדיוק למה שתכננו;
  • תמונות ייחודיות שאין לאף אחד.

 חסרונות:

  • יש צורך למצוא אנשי מקצוע טובים;
  • יש להקצות זמן והכנות;
  • דרוש תקציב לאנשי מקצוע מנוסים וללוגיסטיקה.

שימוש בצילום מבנק תמונות:

פתרון של שימוש בצילומים מבנק תמונות דורש בחירת תמונה מתאימה לקמפיין.

יתרונות:

  • ברוב המקרים זול יותר מצוות אנשי מקצוע מנוסים, במיוחד אם מעונינים בצילום אחד או שניים שאינם ייחודיים;
  • פתרון מהיר יותר מהקמת הפקה עם אנשי מקצוע מנוסים;
  • נותן הרגשה של שליטה בתוכן, בעיקר משום שבוחרים צילום שאוהבים (יתרון?)

 חסרונות:

  • צריך לדעת לבחור את התמונה הנכונה. נדרש איש מקצוע שישים לב לפרטים הקטנים ולהתאמה לקמפיין הפרסומי. הצילומים בבנק תמונות נוצרו עם בריף כללי ולאו דווקא מתאימים לבריף הספציפי של המוצר או של בית העסק הרלבנטי.
  • נדרשת הבנה בתחום זכויות היוצרים – לכל בנק תמונות תנאי שימוש כלליים לגבי הצילומים שרוכשים ממנו, לצד כל צילום יש הגדרות מדוייקות של של השימוש האפשרי בו ובהתאמה – גם התשלום הדיפרנציאלי, יש לבחור את התשלוםב התאם לכמות ולאופן השימוש. בחירה לא נכונה עלולה להוביל להפרת זכויות יוצרים ולתביעה מצד בנק התמונות ו/או בעלי הזכויות בצילום;
  • קיים סיכוי, או יותר נכון סיכון,  שהצילום שקניתם ישמש עוד בעלי עסק בו זמנית (אם קניתם צילום שמסומן Royalty free), או בתקופה אחרת אם שילמתם יותר עבור צילום המסומן  Royalty managed.

ועוד כמה עצות ונושאים למחשבה:

שימוש בצילומים שנקנו בבנק תמונות נותן פתרון זריז במחירים סבירים לפרויקטים רבים. הוא גם יכול לתת פתרון מקצועי וקריאטיבי. עם זאת, גם כאשר החלטתם לקנות צילומים בבנק תמונות, רצוי שתיעזרו באיש מקצוע שילווה את תהליך הבחירה.

הזמנת צלם מקצועי לצורך קבלת צילומים ייחודיים למוצר ו/או לבית העסק עשויה להשתלם לעסק, שכן יהיו בידיו צילומים בלעדיים שיהיו מזוהים עם המוצר המיוחד שלו וישקפו את הערכים והחזון שבית העסק מעוניין להעביר ללקוחותיו וללקוחותיו הפוטנציאליים. במובן זה, צילומי המוצר או בית העסק משרתים את המיתוג הייחודי שלו. מי שיראה את הצילום, ישייך אותו בלעדית למוצר /ואו לבית העסק הרלבנטי. למה? – כי אין עוד צילומים דומים בשוק.

מרבית העסקים נדרשים לקבל החלטה בדבר צילום מקצועי או רכישת צילום בבנק תמונות אחרי שכבר השקיעו כסף רב בתשלום לאנשי פרסום, שיווק ויחסי ציבור. בנקודה הזו נדמה להם שדווקא על הצילום כדאי ורצוי לחסוך. אני ממליצה לאלה שמצויים בנקודת התלבטות מסוג זה להתאים את הפתרון הוויזואלי לפרוייקט ולצורך של העסק. תהא אשר תהא ההחלטה, רצוי לערב איש מקצוע שרואה את התמונה הכללית, שמבין גם בתחום הויזואלי ושיוכל לתת המלצה מקצועית נכונה.

ולסיום אדגים מתעמולת הבחירות: במסגרת קמפיין של הליכוד ביתנו עשו שימוש בצילום מבנק תמונות.

(צילום מסך מקמפיין של מפלגת הליכוד ביתנו, דקה 0:30)

(צילום מסך מקמפיין של מפלגת הליכוד ביתנו, דקה 0:30)

מה דעתכם? מתאים? משרת את המסר  של חינוך מגיל 3? ומה לגבי השגיאות בחישוב התרגילים? האם זהו המסר שאנחנו רוצים לשלוח להורים?

דוגמא נוספת שמראה את החשיבות של שילוב הצילום הנכון בכתבה:

מדור האוכל של העיתון החרדי "יתד נאמן" הציע לקוראיו מתכון פיצה, מרכיבים כשרים כמובן. אולם הצילום שבחרו, מבנק תמונות, היה של פיצה עם נקניק. צילום בלתי כשר בעליל.

אז אם חשבתם ששילוב של צילום הוא רק קישוט או "קצת" צבע, תחשבו שוב.

* * *

קישור לקמפיין של מפלגת הליכוד ביתנו, משם לקוח צילום המסך.

 * * *